7.8.08

bye bye

..summer

i løpet av alt for kort tid
gikk det fra historisk varm sommer til kaldt ruskevær
Heldigvis hadde vi anledning til å nyte de fine dagene på vannet

Siden vi tilbrakte denne sommeren i nærmiljøet
er det desto gøyere å planlegge neste sommers eventyr til New England

oppturen på denne tiden av året er Plante Salg!!!
Jeg har mange planer videre for hagen
masse plen skal erstattes med bed
Drømmen er å lage et staude bed som blomstrer fra vår til høst
i rosa- hvitt og lillatoner
men når jeg er på gartneriet mister jeg fort retningssansen og ender opp med å kjøpe planter som jeg dessverre ikke har noe plan for
hmm..impulskjøp?

11 kommentarer:

jorunnslilleverden sa...

Koelige bilder fra båten! Så fint blomsterbed :0) Kjenner til det der med impulskjøp ja *ler*

Karna sa...

Oj nå kjente jeg panikken grep meg litt her...trodde det var til oss du sa hadet til.....

Jepp, virker som det er høst her også, enda det bare er noen dager siden det var over 30 grader...dette skjedde fort...

Gud så du må glede deg til New England turen, sikker på du ikke vil ha med Karna som sporhund??? Litt gnagsår tåler vel du...tjhiii...

Må en tur på plantesalget jeg også, planter til rundt terrassen og skule de MEGET skeive murene jeg har satt opp...det er nå du ser hvor skjeivt alt jeg har laget er...huffameg....

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Så fint det er her inne da. Flotte bilder som skaper stemning og jeg får lyst til så scrolle videre og se meg om. Me like.

Hilsen Marit

Granne med Selma/ Selmas granne sa...

har tittat runt lite på din blogg! Vilka UNDERBARA trädgårdsbilder du visar :-)
Klem Sussie

Therese sa...

Å jeg kjenner meg igjen når det gjelder impulskjøp hos gartneriene.
Beddet ditt er nydelig.

Så spennende med feriepanlegging til New England!! :)
Det kribler vel nesten litt i magen når du sitter og leser om NE og planlegger turen.
Jeg krysser fortsatt fingrene for noen sommerdager :) XXX

Også: jeg tenkte som Karna; HVA skal hun slutte å blogge...

:)

Hem och Lycka sa...

Härliga bilder! Trodde också att du skulle sluta blogga men *pustar ut* sån tur att det inte var fallet. kram!

Blå-hvit samlemani sa...

Er enig med deg i at det nesten virker høstlig for tiden. Jeg kom hjem forrige søndag, rett fra solsengen nesten, nå er jeg deppa for at brunfargen jeg har slitt for er borte i en fei...

...vi snakker også om en USA tur, men tror mer det blir sørstatene enn New Ef for oss. Tror ikke jeg får mannen med på begge deler, men du skal aldri undervurdere overtalelsesevnene til en kvinne...
Uansett så er det planleggingen som er halve moroa ikke sant?

prinsessa1976 sa...

Er det ikke rart??? Enten så er nesten bikini for varmt eller så må man ha på seg bobbledress for å overleve....ikke noe mellomting vær her i Norge. Ha en herlig dag, Line. Kos deg i helga. Klem fra Elin:O)

Tiril sa...

Nydelige blomsterbed , i det heletatt fine bilder du viser her og!!
Her er det og et høstdrag i luften , men jeg nekter å slippe
sommeren ennå, må være opptimist , når skolen begynner igjen syns jeg bestandig der blir fint vær, og i slutten av august reiser jeg alltid på messe til Oslo , det slår aldri feil, kjempe varmt.
Så ikke gjem vekk bikinien ennå, tvihold på sommeren.
Ha en fin helg.

MOLLY sa...

Så deilige bilder, ja snart kan vi bare drømme om neste sommer...ugh! jeg synes det er kaldt allerede...:(

Men New England er jo noe å glede seg til, og du som er så organsiert, og flink til å lese viktig informasjon, har sikkert mangetips og reiserute å komme med! Gleder meg:) Blir gjerne med i den kofferten altså:))

Tove sa...

Hei! Ja, kveldene blir mørkere, men med lykter og varme pledd kan man fremdeles nyte sene kvelder. Vi har hatt en fantastisk fin sommer i Larvik. Denne uka har det vært kjøligere og med mye regn, men det har passet meg bra da jeg har brukt tiden til å rydde loft og kjeller. Til søndag drar jeg og ynstedattera til Den Franske Riviera. Lykken er å han en kusine med hus i Frankrike.
Skal bli spennende og følge plantinga hos deg framover. Lykke til med både planlagte kjøp og impulskjøp.