7.7.08

På roterommet


I dag tenkte jeg at jeg skulle vise litt av det jeg bruker når jeg lodder smykker


først litt papirarbeid

som festes til glass med kobbertape


deretter pensler jeg kobberet med et stoff som heter Flux slik at loddetinnet fester seg.
Tinnet jeg bruker er blyfritt og godkjent for bruk på smykker
Selve loddeprosessen er den mest strevsomme
det er her tålmodigheten min blir satt på prøve
noen ganger er det slik loddetinnet ikke vil smelte ordentlig , mens andre ganger smelter det så fort at alt bare renner av anhenget før jeg rekker å reagere
( men i dag fikk jeg bestilt meg en ny loddebolt med temperatur regulator, så da regner jeg med at det problemet er løst..)
Etter at loddetinnet har avkjølt seg
renser jeg det med et stoff som fjerner fluxsen
før jeg tilslutt gnir det inn med metallpolish
og polere til det skinner
Er du en Shabby chick?
Dette store anhenget (3,5*3,5) cm selges for 250,- inkl. kjede (76cm, nikkelfritt)
porto kommer i tillegg
Solgt
jeg lager også mindre anheng med bokstaver ( 130,- pr stk)

send meg en mail dersom du er interessert i et loddet anheng

7 kommentarer:

Nr. 5 sa...

Hei
Så fin blogg du har. Eller, alle sammen var fine :) Og tak for hilsen på min. Jeg legger deg til på listen min jeg, for her var det mye inspirasjon å hetne :)

Hulda sa...

Spennende å se hvordan du går fram for å lage disse unike smykkene. Kjempefine er de! Kunne tenkt meg å prøve meg selv, men må jo ha det riktige utstyret først.

Fantastiske blomsterbilder du har tatt også. (I innlegget under.)

♥ H@rmoni ♥ sa...

For noen lekre smykker du lager!
Skikkelig skjønne.

Så får du så flotte store bilder på bloggen din. Bruker du picasa for få de å skrå og store?

Karna sa...

Tøffe smykker Line, er jo blitt ekspert du...

Lite som blir laget her for tiden, nå må det bare stoppe og renge så jeg får laget ferdig det som jeg hadde planlagt i hagen, har en stor bue som står og venter på å bli montert...Litt støping må til, og da kunne jeg godt tenkt meg litt opphold...vi får se om det kommer litt mer sol før ferien er over...

[morgrethe] sa...

Ååååå falt helt for smykkene dine Line. Er det mulig å få bilde av englebarna mine inni et slikt tro. Tenkte på julekortbilde jeg har på kanten på bloggen min, men duset det litt kanskje. (Kornete...) Det kunne jeg tenkt meg. Er hjemme igjen etter to uker på Kreta, så her går vaskemaskinen non stop nå! Puh! Måtte bare ha en liten bloggrunde/pause fra vaskerommet, men nå hyler tørketrommelen på meg!

MOLLY sa...

Du lager altså så mye fint:)) Bloggen din er blitt kjempekul!
Håper du får tid til å være kreativ, og at ikke naboene tar knekken på ferien fullstendig...hihi;)
Kos deg videre, og si til naboen at jeg kommer med langkosten hvis de ikke er snill! eller så kan de lære av mine naboer;)

Millas hem sa...

Himmel, vilka vackra halsband!

Kram från En "shabby" Camilla