16.11.07

28 kommentarer:

Karna sa...

Åhhh så utrolig nydelig, disse dagene før en skal hente en ny valp går jo bare så seint.....slik som en ventet på julaften når en var barn.

Er ikke så lett å komme på navn på valpene, det skal jo passe litt også om du skjønner....

Må tenke litt på den tror jeg....

Hulda sa...

Han er jo helt skjønn! Er det denne valpen dere får? Vi har alltid valgt korte navn på hundene våre. De heter Maja, Tuva og Emma.

Felix, Troll, Kasper,Leo, er jo noen navn. Men, som Karna sier, så skal jo navnet passe til valpen også. Du får se i ei navnebok, kanskje du finner et fint der!

Marianne sa...

Hei, for en skjønn valp. Jeg har nettopp fått valp selv og vært gjennom hele navneprosessen. Hva med Buster eller Charlie. Lykke til uansett, valpetiden er ganske unik, selv med "pottetrening" og turer ut midt på natten.

Marianne

Metteflette sa...

Jeg syns han ser ut som en liten Timmy jeg :-) Ha en flott helg! Klem fra Mette

Gunhild, NO sa...

Linus tenkte jeg på. Lurer på hva du egentlig gjør for å få så fine presentasjoner. Et program du kjøper i butikken eller laster du det ned?
Jeg pleier også å pynte med sypresser før jul. Det er så flott med den grønnfargen. Det blir vel gjerne en i år også.

Garden Angel sa...

Hei!
Ååå så nydelig han er!!!
Synes han så ut som en William jeg..,men det er jo kanskje litt langt. Men dere kan jo korte det ned til Willie/ Villy...Lykke til med navnevalget!
Hilsen meg:)

Garden Angel sa...

Hei igjen!
Han kunne også passe til å hete Scott
God helg til deg:)

Line sa...

Oj her drøsser det inn med masse fine navn! Tusen takk (¨,)

Gunhild: Programmet jeg bruker til å lage collagene med heter Adobe Elements 5.0

Line Kristine sa...

Hva med Tassen? Ellers tror jeg det stemmer det som står i en kommentar litt lenger her oppe : en må se valpen an før man bestemmer seg for navn :)
Lykke til!
Klem fra en navnesøster, Line Kristine.
(inekittine@hotmail.com)

Emmeline sa...

Linus er det beste navnet syns jeg..
Men det har jo allerede Gunnhild foreslått. Emmus hvis han skal kalles opp etter meg.
Gunnus hvis han skal kalles opp etter Gunnhild;=) Det finnes et utall navn.. Jeg tror ikke jeg hadde passet så godt til å få meg et dyr. Vi hadde en katt som het Tjukken...-sånne navn går det mest på her i huset liksom!
Nabokattene het Sjakk og Matt, ikke verst merkelig det heller..
Nja.
Foxy: -i tilfelle han kjenner reven i seg!
Putte: -i tilfelle han vil ta seg en blåbærtur...
Findus-i tilfelle han kjenner seg som en litt rar katt/ evnt som et fryseprodukt.
Baltazar -i tilfelle han er som en professor/vis mann!
Villy: i tilfelle han er vill.
Lurven-spurven-ligger-i-kurven:
i tilfelle dere liker lange navn.
Lykke til med dåpsbarnet! Good helg

moderncountry sa...

Så skjønn!!

Her er mine bidrag :
1. Casper
2. Bico
3. Marcel
4. Stardust
5. Windy
6. Lucky
7. Pixi

Sånn. Lykke til med navnevalg!

Og så ønsker jeg deg en koselig helg :)
Aina

Lykkelene sa...

Syns han er akkurat passe søt til å heite Felix. Eller er du glad i å gå på ski, så kanskje Swix!!Eller Passopp???
God helg!

Koselig koselig sa...

Eller Peik
eller Petter
eller Kasper
eller bare Mammas lille gull....

merkelig jeg la inn et innlegg hos deg i formiddag, ble det borte???

God helg :)

Tilonino sa...

Hva med Rasmuss eller Doffen eller Elvis eller Conrad eller Lucky eller.....
Ha en fin helg, og forretsen så er hjertene dine kjempefine. Så at Lexington har nesten like og jeg skal også lage slike....

Bim H-D sa...

*s*
Måste le när jag kollar namnen här.
Leo heter vår katt - svart - och heter tom Leo Tass... Och hans mamma hade namnet Tassen, vilket jag inte visste. Han hette nämligen Leo när jag fick hit honom, och fick order - han kan byta namn, nopp. Han fick efternamn, Tass... och så heter hans mor - Tassen, hm...
Cherry - Carry ;) Curry? :p
Westie - han är ju det ;)
White - du gillar ju vitt ;)
Terry - Terrier... ;)
Ben - gillar och färgen ;)
Elias - bibliskt namn som betyder "min gud är Jahve"
Elis - nysvensk form av Elias (se ovan)
Esse - kommer av Esaias
Fingal - keltiskt namn som betyder "ljus främling, vit främling" (än är han en sådan)
Hardy - engelskt namn som betyder "stark vän"
Hildor - nordiskt namn som betyder "kämpe"
Kasimir - slaviskt namn med betydelse "fredsstiftare" (färgen vit!)
Kasper - möjligen persiskt ursprung med betydelse "skattmästare"
Leo - latinskt namn som betyder "lejon"
Leon - fransk och spansk form av Leo
Levi - bibliskt namn som betyder "tillgiven"
Max - tysk kortform av Maximilian
Maximilian - latinskt ursprung med betydelse "den störste"
Milo - Tintin?
Natan - hebreiskt namn som betyder "gåva"
Rasmus - danskt namn med grekiskt ursprung som betyder "älskvärd"
Reza - arabiskt namn som betyder "tillfredsställelse"
Teddy - engelskt namn som kommer av Ted, Edvard och Teodor
Teodor - grekiskt namn som betyder "guds gåva"
Uno - latinskt namn med betydelse "den ende"
Vilhelm - forntyskt namn som betyder "skyddande vilja"
Ville - smeknamn för för Vilhelm
Zacharias - bibliskt namn av grekiskt och hebreiskt ursprung och betyder "herren har kommit ihåg"(Zac, Zack)
Kunde inte låta bli - inspirerades så av alla namn, engagera sig blir rätt svårt... ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, och lycka till med vovven. Vår vovve heter Jiellat - betyder älsklingsbarn på samiska ;) snövit blir ungefär, Ceaska... (ceska, ungefärligt uttal... :) Jiellat, jella)

elin1976 sa...

Hjalmar!!! Synes det er så kult navn. Ha en fin dag:O)

Hanne B sa...

Gilbert, Gustav eller Ludvik;-)

Karna sa...

Da jeg så denne fine hvite valpen kom jeg på: Cotton eller snowball....kanskje ikke så lett rope kanskje....Jeg husker disse hundene som logo på en whiskey, så kansje den skulle hete whiskey eller white.....ble litt mye engelsk her...så da blir det siste forslaget: Theodor...forkortet Theo!

God helg!

Tove sa...

Hei!
Det første navnet jeg tenkte på var LINUS, og dette navnet er jo allerede foreslått.
LUDVIK eller LULLE passer også synes jeg!
Eller hva med TODD!
Vi snakket om navn på hunder oss kollegaer på jobben imellom her for noen dager siden og da var vi enige om at det ikke er så lurt å velge guttenavn som er vanlig å bruke på gutter nå for tiden. Dette kan nemlig by på problemer når man roper inn hunden (eller noen roper inn gutten sin)!
Lykke til med valpen og valg av navn på ham! Det faller seg nok naturlig tenker jeg!

Emmeline sa...

Jeg glemte jo å fortelle om katten Siri som bor nedi gaten her.
Siri ville ikke inn om kveldene, og en natt da nabodamen sto på trappen i totiden og ropte på Siri kom det plutselig en ganske full dame heseblesende oppover trappen... For hun het også Siri og siden hun nok hadde drukket minst fem glass for mye syns hun det var best å gå opp til damen i slåbroken som ropte navnet hennes. Vi lo lenge av dette her i gaten. Hun kunne jo ha gitt den fulle damen litt knaskis og latt henne sove i kattekurven!

Jorunn sa...

Nå har jeg ikke lest de andre svarene her, men jeg ville umiddelbart kalt valpen for Oliver (hvis han var min)! Det synes jeg passer så godt :)
Eller kanskje Snaty (som er et veldig vanlig hundenavn her på Island).
Håper du har en fantastisk helg på SPA Line!! Nyt tiden!!

savannah sa...

Han er jo bare til å spise opp!!
Han ligner på et mykt garn nøste:-)
Jeg er svak for Keltiske navn, så jeg vil foreslå 'Kira'.
Ha en fortreffelig helg på spa!

Anemone sa...

Ville kalt han for FOX jeg...

Koselig koselig sa...

ps på søndag, jeg er i grunn enig med min navnesøster over her jeg, Metteflette at Timmi er i grunn nesten et perfekt navn på han...

Anonym sa...

How about Liam?

Anne-Berit sa...

Det der må vel være en Dennis,ser ut som en liten skøyer.Vår forrige hund het det,og han var en godgutt som vi savner hver dag.Lykke til med han i alle fall.Klem fra Anne-Berit.

Hege sa...

Han MÅ jo bare hete Lexington - Lex/Lexy til daglig kanskje? som en slags mini-Rex (konge)...

randi sa...

Tipplex, Dino, Samson, Russko, . Sterke navn på en tøff liten hund. Mange sier at s i navnet gjør det lettere for hunden og lære navnet sitt. Men det er vel sånt du vet.Du får teste ut navnene på han, det kommer an på hvilken type han er....selvstendig, tøff eller motsatt. Men nå er vel Terrier rasene kjent for å være noen tøffinger. Gleder meg til og se hva du velger. Lykke til med en slitsom men moro tid framover.