21.10.07

på tide med en oppdatering..
rosene blomstrer ennå
så hver eneste lille håpefulle blir tatt inn i varmen

jeg har dessverre ikke tid til å sy så mye for tiden,
men en bestillingsveske er i allefall ferdig
I helgen gikk Fibi sin lengste tur noensinne!
4 timer på kryss og tvers
denne figuren på fjelltoppen var målet

kanskje ikke noe overraskelse at fjellet kalles høna


jihuu..! jeg klarte å komme meg opp
det hadde sikkert vært smart å tatt med en vannflaske..puh!etter slike fysiske utskeielser
var det deilig å komme tilbake til hytta og lage pizza i steinovnen


steinovnen ble varmet opp til over 300 grader
litt tomatsaus,parmaskinke, mozerella, sopp, basilikum og rukkola
mmm..supergodt
og selvfølgelig ble det tiramisu til dessert (¨,)
~
Ha en fin uke!


13 kommentarer:

Koselig koselig sa...

takk for fontesvaret, jeg skal kikke mer på den siden (har vært innom ja!) takk skal du ha, morsomt å få nye ting til "opplegget"

Så deilig tur på fjellet da, herlig! Har ikke vært "ute" i det hele tatt jeg, i går satt jeg med nesa i bøkene og bare regnet, men i dag slapp jeg ut litt haha. Vi har vært i 14-is bursdag og spist masse kaker! nam nam!

Hytta deres ser forresten kjempeflott ut, jeg spør pent om flere bilder???

Vann må du ha med vet du, du får sy deg sånn vannbærer-holder så det ikke er noe problem å ha med! Hilsen hun som vil ha minst 2 liter om dagen :)

god kveld og god uke!

Mor Grethe sa...

ååååå...Pizza stekt i steinovn, det er godt det! Fikk nesten hjerteklapp av det bildet. Ser ut som dere har hatt en fin tur på fjellet, flotte bilder Line. Og du har atter en gang produsert en fin veske. Ha ei fin uke:-)

Emmeline sa...

Så fantastisk. Den hytten ser jo bare helt herlig ut, og med gøy høne som mål gikk sikkert turen som en lek ( uten vannflaske i fire timer?) Hjelpe og trøste.

Pizza bakt i ovn på denne måten er jo veldig avansert syns jeg, men jammen ser den fristende ut! Nam nam. Håper uken din blir like fin som helgen tydeligvis har vært;0)

Tilonino sa...

Ja, dette var vel ca slik jeg har sett det for meg at du har hatt det i helgen. Helt fantastisk. Tenk � lage pizza p� den m�ten, det m� jo v�re en dr�m.... og bestillingsveska var bare lekker som alle de andre du lager. Jeg er imponert, du er kjempeflink. Hvordan g�r det forresten med designerkurset? Ha en fin uke, kommer snart innom p� bes�k igjen.

elin1976 sa...

Hei Line. Denne hytta er jo så nydelig. Her hadde nok jeg ikke hatt problemer med å slappe av. Sånn en pizza ovn må nå bare vre drømmen tenker jeg. Tror nok din pizza oppskrift hadde vært perfekt i denne. Den går en høy gang her i huset med vanlig ovn så jeg se fre meg at prinsessa hadde fått blitt med å steikt den i en slik en. Kansje det er den perfekte 40 års gaven til mannen? he he.
Ha en fin mandag. Klem fra Elin:O)

Karna sa...

så koselig det så ut, med ovnsbakt pizza og koselig spisekrok på hytten. Flott natur, og oppholdsvær ikke minst, da går det jo å gå laaaange turer også! Jeg går samme tur hver søndag, og nå går jeg til knærene i gjørme, selv om det er tørt i noen dager, hjelper det veldig lite, og med to hunder som er våt til skinnet når en kommer hjem, blir det liksom ikke det samme...uhææææ....

Flott veske du har sydd Line, nå er det bare 2 uker til vi reiser til Paris, så her spares alle kronene det beste jeg kan! Må se om jeg finner noen sko, vesker, solbriller og annet stash...gleder meg!

Randi sa...

Blir sååååå avundsjuk! Vilken underbar miljö - vacker och fridfull. Och ugnen - så lyxigt!

Tack för att jag får njuta av dina underbara bilder!

Mita sa...

Så hærlig med en slik fjelltur... den fjelltoppen så jo ut som ei høne også...he,he...
Nydelig veske du har sydd...
Å den hytta så jo bare så koeelig ut da, steinovnsbakt pizza...hærlig...

Ha en koselig dag/kveld...

Anemone sa...

Fin fin måte og bruke helga på. En møter ukens utfordringer god i kroppen.

Det er annerledes med oss i helsevesenet som drikke oss helseløse på vin og danser natten lang...

Det høne-fjellet var noe spesiellt du, så TØFT!!

moderncountry sa...

Åå hjelpes for en deilig tur det var!! Ingenting er vel så deilig som å ta seg noen timer til å skikkelig bevege seg, og i tilleg få lønn for strevet. Ja, da tenkte jeg på ovnsbakt pizza altså, og ikke høna, haha..neida, bare tuller..for en nydelig hund du har, ja lue og :))
Ha en fin uke Line!

RedRobin sa...

Åh, det så deilig ut med lang tur og steinovnspizza. Misunnelsen bare renner over her nå.... :o)))

Kos deg fortsatt, ha en fin uke!!

Jorunn sa...

Så herlig å lese om hytteturen din Line! Sukk, nå lengter jeg til fjells!! Yumm med pizza bakt i steinovn, det må være nydelig!!
Håper du har det fin og at du koser deg.
Klem fra Jorunn

Milly sa...

Hytta deres ser jo så koselig ut, også steinovns-bakt pizza! Imponert! Den vesten du skulle begynne på ser nydelig ut, og komplisert... Lykke til!