8.9.07

helg....

nytt prosjekt
på et opphørssalg i sommer kjøpte jeg bokstavstempler. kjekt å ha ;)
igår stakk jeg innom en hobbybutikk og fikk tak i stoffmaling
så nå stemles det på harde livet her
holder på å lage hjerter i lin som jeg fyller med vatt og lavendel fra hagen

og en liten treboks fikk en stempeltest

jeg har lenge hatt lyst på en gammel ramme til å ha på veggen
i går fant jeg en i antikvitetsbutikken
akkurat passe slitt og shabby
her har jeg bare hengt den opp som en test
men jeg har mer kreative planer for den enn dette ;)



( ¨,)
Torsdagkveld var kurskveld
på den første kurskvelden fikk vi et innblikk i de ulike designers stiler,
hvordan man går frem for å lage en kolleksjon
og så skulle vi finne inspirasjon gjennom blader til å skisse en topp som vi i løpet av kurset skal lage mønster til og til slutt sy...
det var kjempe gøy
jeg koste meg storveis
~
og så til slutt
noen bilder fra den herlige byen Solvang i California









14 kommentarer:

Olstad sa...

åhhh slike stempler blir fint.

Dette kurset ditt høres skikkelig morsomt ut. I full inspirasjon har jeg sjekket alle muligheter her på bygda men her er det bare stusselig kurs. Desverre.

Gleder meg til å høre mer om kurset. Ha en fin helg.

Anemone sa...

Atter en gang, takk for finje bilder.

De bokstavene ble det jo bare så lekkert av.

Fortsatt fin helg til deg.

Koselig koselig sa...

Hei Line! God lørdag til deg :) stilige stempler, så mye fint du lager! Er du håndarbeidslærer??? Må bare spørre ... siden du er så ekstremt flink, kreativ og jobber som lærer :)
Solvang var da et veldig norsk navn på en amerikansk by, men ja - de har jo mixed fra all over the world så hvorfor ikke?
Kurset ditt høres kjempefint ut, håper du viser fram til oss hva du lager til slutt :)
ha en fin helg!
ps. J-Lo fan jeg også, men det har du sikkert skjønt hihi

Emmeline sa...

Så inspirerende..
Flotte stempler og nydelig linstoff. Skjønner at du får masse påfyll på kurset ditt, så kjekt. Dette var iallefall kjekt å se,rammen var virkelig flott!
Det blir gøy å se hva du klarer å lage ved hjelp av stemplene du har kjøpt deg! Håper du får en koselig og avslappende helg.

Katarina sa...

Gleder meg til å se hva du laver.. :-) Ha en fin søndag.

elin1976 sa...

Så bra at du kosa deg på kurset. Håper at vi får se noen nydelige "Line kreasjoner" etter hvert. Jeg har også kjøpt like stempeler med tanke på ting jeg kan lage utover høsten. Men det med stoff maling var en veldig god ide. Har jeg ikke akkurat en sånn symakin som du og mange andre som dere kan sy monogrammer med. Min er heller litt sånn "jeg går når jeg selv vil" og " det finnes bare en funkjon og det er å sy rett frem" he he. Men den gjør da nytten alike vel. Spørs om ikke mor får ønske seg en ny til jul.
Så når jeg så stempel og hørte ordet stoffmaling så begynte det å bobble i hjernen. For jeg kunne tenke meg å krøpe lys grå maling og stemple på putetrekkene bokstaver til de som eier dem. Kan bli litt hard utrykk med svart så lys grå må jo være bra. Fin julegave også. Takk for tipset. Gleder meg veldig å se hvaslags planer du har for ramma. Jeg ble skikkelig spent på hva du nå har funnet på. Ha en fin dag. Klem fra Elin:O)

Line sa...

koselig: joda, kunst og håndverk er nok mitt fag ja ;)

Mia sa...

Så stilig det var med bokstavstempel da. Masse morsomt å finne på med dem. Og rammen du har kjøpt var kjempefin, den også. Gleder meg til å se hva slags planer du har for den.

Angående spørsmålet ditt i bloggen min om de hvite pelargoniene mine, så har jeg hatt de i maaange år (7-8 år) og disse jeg viste på bloggen min er avleggere fra de første jeg kjøpte på et (nå nedlagt) lokalt gartneri. Ikke vet jeg hva slags type de er heller, dessverre.

Jorunn sa...

Du er så kreativ at det er en fryd å besøke bloggen din Line. Kjempesmart ide med de stemplene :) Det er en ide man kan adoptere! Spennende med sykurs, gleder meg til å se hva du lager etterhvert.
Håper på en kreativ og inspirerende høst.
Klem fra Jorunn

ps; strykebrettet i siste innlegget mitt er fra greengate.

åsemor sa...

Artig med de stemplene da. Ble skikkelig nostalgisk "look" med det svarte på linstoffet.

Anniche sa...

Så moro det må ha vært med det kurset Line , og hyggelig å treffe lisesinnede tenker jeg , hihi!
Bokstavene ser flotte ut , gleder meg til å se hva du finner på nå:)

Gleder meg også til å høre fra deg , spennende !!

Klem og ha en flott kveld, dere har vel det samme deilige høstværet som oss vel?

Karna sa...

Måtte vise de flotte amerika bildene til min søster, hun skal til USA nå i Oktober, og du har tatt flotte bilder!! Hun har fått beskjed om å kjøpe med seg alt hun ser av flagg til meg, men det spørs vel om hun hører på meg...he,he...

Kjempe fine stempler du har kjøpt, har noen liggende i en boks jeg også....

PS
Så du runden med Runway som gikk nå, digger det programmet selv om min favoritt ikke vant...

Lynetmor sa...

Hei, så gøy med stempler da :-)
Ønsker deg en fin dag.

Anonym sa...

hei, så flott blogg du har. Jeg har
oppdaget den i dag og "pløyet" gjennom hele arkivet ditt. Så mye nydelig du lager, mulig jeg bestiller en veske av deg etterhvert :-)
Kommer nok til å titte innom bloggen din med jevne mellomrom.
Hilsen fra Sandefjords jente (som også har rundet 40)