17.9.07

lavendelhjerte på en mandag


tenkte jeg kunne vise litt fra det jeg holder på med på klesdesign kurset jeg går på

Oppgave for kurset er å designe en topp og lage mønsteret -og forhåpentligvis sy toppen ...

*

det første vi skulle gjøre var å lage oss et inspirasjonscollage

med bilder, stemninger, farger...


når vi hadde bestemt for for hvordan designen skal se ut skulle den tegnes som en flattegning

deretter skal den skisses på en modell
og fargelegges (her har jeg bare øvd meg på en fargeleggingsteknikk, jeg har ikke bestemt meg helt for stoff og farge ennå)

og vi har fått en innføring i krokitegning
Definisjon: Øvelsestegning eller raskt utført skisser. Å krokere innebærer at tegneren gjengir et hovedinntrykk av motivet på tegneblokken på kortest mulig tid. Ofte på bare noen minutter eller mindre enn det. I en kroki bruker tegneren som regel energiske og forenklede linjer i den hensikt å formulere det karakteristiske i f eks. den måten en modell står på. Dette er en slags øvelsestegning, eller oppvarming. Å tegne kroki gir øvelse i hurtighet og oppfatningsevne. ehh...jaja ;)
neste kurskveld skal vi begynne å lage mønster til toppene vi har designet

18 kommentarer:

elin1976 sa...

Gud så stilig Line. Bruker dere Pantonetusjer når dere farger disse modellene?
Jeg har sikkert 400 stk liggende som jeg bruker når jeg lager dummyer til kunder. Fantastisk å fargelegge skisser med. Prinsessa er så misunnelig når mammaen sitter å farger med disse.
Gleder meg til å se mer.
Klem fra Elin:O)

Line sa...

Elin: Ja det er Pantone tusjer vi brukte. Heldige du med 400 av de!! det går jo som en drøm å fargelegge med de. Jeg må investere i noen slike jeg også, men du verden så dyre de er!

Karna sa...

Nå ble jeg skikkelig imponert her jeg sitter, du er jo kjempe flink å tegne og designe jo!!! Kjempe søt topp, spennede kurs du har funnet. Finnes ikke slike kurs her, her er det kipebinning, babysvømming og lefsebaking...med andre ord, ikke noe for meg!

Blir spennende å følge med!

Anniche sa...

Wow!
Så flink du er til å tegne:)
Min store drøm som liten var å bli designer...hehe, men det var verre med sykunnskapene da , for liten tålmodighet vettu!

Lykke til videre, takk for at du deler, moro å se altså!

Olstad sa...

Jeg blir så imponert det ser så flott ut og du er jo så flink.

Må ellers få gratulere med mye nytt og fint i fra Håndball tur i Arendal. Den Odd Molly toppen var flott. Jeg må ut og se om jeg finner noe fin snart innser jeg.

Mor Grethe sa...

Hallo Line.... Ja da er Grey's ferdig... Og Mr. Dream satset ikke på kjærligheten i kveld heller.*smil* Se her ja.... her har du virkelig et talent. Gleder meg til å se videre, du må vise mere. Du er jo skikkelig flink til å tegne også, helt målløs her jeg sitter.

Jorunn sa...

Dååån, så flink du er til å tegne og skissere Line. Den toppen kommer til å bli superfin kjenner jeg deg rett :)
Spennende å følge med deg!!
Ha en fin dag!
Klem fra Jorunn

Tilonino sa...

Så fantastisk flott hjerte. Veldig fint med stempel på. De bokstavene var jo helt digg. Veldig kjekt å se hva du lærer på kurset. Du har en koselig blogg. Ha en fin kveld.

Emmeline sa...

Du må jo være på full fart inn i nytt yrke som designer... Virker å være veldig spennende dette! Hjertet var selvfølgelig veldig fint og prikkfritt...sukk...jeg syns det er vanskelig, men det gjør ikke du skjønner jeg!

Lykke sa...

Så spennende! Det ser ut som du har flere kreative prosjekter gående. Er imponert over veskene med volang; utrolig fine!
Ha en fin kveld:)
Lykke

åsemor sa...

Gratulerer til guttene! Blusen var kjempetøff.

Kurset virker som om det er midt i blinken for deg, skal bli artig å følge deg.
Ha ei fortsatt fin uke :)

elin1976 sa...

Takk for den koselige kommentaren på bloggen min,Line. Ønsker deg en fin Torsdag. Klem fra Elin:O)

Anine sa...

Dette ble skikkelig bra! Gleder meg til å lage mønster i kveld :-)

Hulda sa...

Så flott det hjertet var! Vikelig stilig og litt rustikk stil over det. Og toppen du designer kommer til å bli skikkelig fin. Likte fasongen godt. Akkurat slike klær jeg liker selv. Lykke til videre med den. :)

Mita`s hjørne sa...

Dette ser jo virkelig spennende ut...
Nydelig lavendelhjerte du har laget...

Ha en koselig dag...

Anniche sa...

Innom og titter :))
Ps , glemte visst å si forrige gang at det hjertet var NYDELIG!

Klem og god helg Line

Koselig koselig sa...

Hei Line, god helg til deg også! Så moro med kurset ditt! (misunnelig!) Krokitegning hadde jeg glemt, men når du beskrev det nå så husker jeg jo. Jeg gikk på søm og tegning i 1984 (herregud vi snakker ikke om hvor lenge siden det er nå da..huff) og jeg har glemt så mye. Men moro å få noen minner!
Ja i morgen skal jeg gjøre rent, bake, trene og bare kose meg! I skrivende stund pøsregner det her, himmelen hadde så fine farger sett herfra. Mot byen gul/oransje og mot Breidablikk/Kamper Bas blågrått... utrolig flott lys :)

min sin lille tue sa...

Oj, det var godt gjor, og ser veldig spennende ut. Gleder meg til å se resultatet. Lykke til:)
Ha ei fin uke.