14.8.07


På feriens siste dag kom endelig symaskinen frem!!

I dag har jeg sydd meg en linveske.


Den er ganske romslig

med lang skulderrem for å bære den på tvers

Disse bildene er tatt før den er vasket,

jeg vil nemlig at den skal ha litt rufsete kanter

så den har endel vrangsydde kanter

Jeg har foret den med et lekkert gyldent silkeliknende stoff


ojsann...og slik ser den ut i våt tilstand ...

ser ut som bildet mistet litt farger i vasken, men pytt....

det skal jo gjerne se litt slitt og vintage ut

neste ferie... (høstferien)

går turen til italia!!!!

billetter er kjøpt og jeg er i gang med å lære italienske ord

Denne gangen blir ikke barna med ( tror ikke den italienske landsbygda fenger tenåringene her i huset noe særlig..hehe)


Vi skal fly fra Sandefjord til Bergamo

hvor vi leier bil

deretter er alle planer åpne..

jeg tar gjerne imot tips om steder som er verdt et besøk o.l.

Vi skal bare være i Italia noen dager så

det eneste jeg vet er at vi ikke drar til Milano eller andre storbyer

kun landsbyer, vingårder og opplevelser i den sjangeren på denne turen!!!

ønsker alle en fin kveld

med Grey's anatomy på TV2 kl 21.40!!!!

25 kommentarer:

daisy sa...

Så gøy at dere allerede er i gang med planlegging av neste ferie!
Selv har jeg aldri vært i Italia, så har desverre ingen tips. Men jeg har alltid hatt lyst til å reise dit, det ser så flott ut. Er også en stor fan av italiensk rødvin! :)

Kjempefin veske du har lagd! Bildet var veldig søtt!

Koselig koselig sa...

Så herlig med Italia tur da! Gjør som svigerinnen min og mannen gjorde. De kjøpte med seg masse deilig mat hjem fra Italia, og vi var så heldige at vi fikk smake på det når vi hadde dugnad på hytta her for et par år siden. Parmaskinke... oliven .... etc etc. nam nam nam! Matvrak jeg?? neiiiida ;) *ler*

Nydelig veske også forresten, er du håndarbeidslærer kanskje?

Jorunn sa...

Så koselig med nytt innlegg i bloggen din Line. Du lager alltid så vakre vesker, jeg blir så inspirert til å prøve selv. Men så var det det med tiden da.... En gang.

Italia høres supert ut! Jeg har bare vært i Roma og i Pompei, utrolig artig! Det blir en fin høstferie Line, noe koselig å se fram mot!

elin1976 sa...

Har aldri vært i Italia så nå kommer jeg til å komme innom her for å lese kommentarene til de andre. Har alltid hatt sååå lyst til å reise dit.

Vesken er kanonfin. Liker denne stilen kjempegodt. Nydelig bilde på vesken er det også. Ha en fin kveld, Line. Klem:O)

Katarina sa...

Koselig at du er tilbake igjen! Nydelig veske du har lavet og Italia hørtes deilig ut. Ha en fin kveld. Klem

Den gode feen sa...

Hei Line!
Nå har mamma lånt Italia boka mi, så eg får komme tilbake med detaljar seinare. Men eg har vore i Italia 11 eller 12 gonger, så eg er ganske kjendt :) Me har pleid å ta fly nedover, og så farte rundt med, tog, buss og taxi ;)

Den mest fantastiske plassen/området eg har vore er i Le Marce. Tog til Ancona og taxi over lavendel og solsikkekledde åsar til eit luksushotell bygd inne i eit fort på stranda av kvite rullesteinar. Heilt fantastisk bra. Forte Napoleanico eller noko slikt heitte det. Etter nokre dagar tok me bussen til nabobyen der me budde på eit ombygd kloster med badebasseng i hagen. Perfekt for utflukter til fots, med bil og med tog. Akkurat nå er ammetåka så overstrømmande at eg ikkje hugsar navn på landsbyen men den byrja på S iallefall.

Cinque Terre (Gå kjærlighetsstien mellom landsbyane Riomaggiore og eit eller anna navn eg har gløymt), er også fantastisk bra. Levanto (har vore der tre gonger), Lucca, Assisi, ja gudane veit alle dei bra plassene der. Men om du er som meg, som helst ikkje vil reise der "main stream turistane" så er Le marce fantastisk eksotisk og herleg.

Klem frå Linda

Lynetmor sa...

Så nydelig veske du har laget. Den var skjønn :-)
Så fint å glede seg til Italia tur da :-)

Ja, nå skal jeg se Greys :-)

Den gode feen sa...

Uffa meg, Line. Å ha med seg utskrifter frå andre sine bloggar til butikken er litt drøyt. Eg har også blitt stoppa på gata og spurt :"Er det du som har den fine internettsiden?" Eg har svart nølande ja, og då seier vedkommande at "Ja, for jeg kjente igjen gutten din".... Då vart eg kvalm iallefall. Gjett kven som gjekk rett heim for å slette alle bilder av han... Nå må eg visst gje meg for i kveld. Stor klem frå Linda

åsemor sa...

Nok en gang en kjempefin veske, syntest den litt rufsete stilen var kjempetøff:)

Henriette sa...

Så fin veske da... :)
Ei venninne var 3 uker i italia i sommer, bodde på vingårder. Var visst veldig billig, og veldig fine og koselige. HUn anbefalte det på det sterkeste... :)
Er fler som ser på greys ja... Det er en knallbra serie.

Flower Power sa...

Veskene dine er så nydelige Line! Jeg blir inspirert til å ta fram symaskinen igjen jeg nå:) Den har stått stille en stund nå...Lin er flott når den er litt rufsete ja, enig der. Vakker veske!

Italia ja...har vært i norditalia mange ganger og blir aldrig lei. Det er drømmeferielandet mitt:) Har feriert ved Gardasjøen og leid bil derfra og kjørt gjennom Toscana. Vakkert! Der lå vi på en vingård...
Har vært i Venezia mange ganger også, det er en veldig spesiell og flott by. Helt annerledes en alle andre byer.(kjenner jeg blir litt revet med her nå...hihi.)
Ha en flott kveld:)

Hulda sa...

Denne veska ble jo også veldig fin! Godt med ei større veske også, kanskje du skal bruke den på jobb? Bruker også selvlagde vesker der. :o)

Anemone sa...

Godt å se at du har kommet deg ut av sommerferie-dvalen. Vi håper på noen flere inntrykk av amerika turen etterhvert...

Så til Italia. Har selv feriert der i 8 år, og kjørt på kryss og tvers. Når dere nå lander i Bergamo synes jeg kanskje dere burde fått med dere Firenze. Sinnsykt vakkert. Como sjøen, sinnsykt vakkert, faktisk den vakreste plassen jeg har vært. Ellers Venezia som er helt uforglemmelig og uvirkelig. Så mye vakkert for en italia elsker som meg. ellers har jeg på min blogg for en tid tilbake laget innlegg om både Sienna og San Gimignano.

Vil anbefale deg å kjøpe boka "Landsbyer i Toscana", den beskriver små, virkelig små, landsbyer som en ellers ville hatt vansker for å funnet på store kart. Den boka brukte vi som guide i fjor sommer, super.

Spør ellers hvis det er noe jeg kan være behjelpelig med.
For oss går turen til Tunisia i høst.

moderncountry sa...

OJ, allerede nye planer ja, elsker alt som er Italiensk! Vet du, du sier at du blir glad av min blogg ( Som varmer meg såååån inn i hjerterota) men din blogg gir meg sånt festlig humør! Ja, for din energi, ja den vil jeg gjerne holde fast i :) Nydelig veske Line. Ja, jeg måtte fortørre den opp og den ser jo nesten ut som et fint skjørt :) Ja, likte de frynsete kantene. Er litt redd for slike kanter jeg, for er redd de frynser seg helt opp og det blir bare lange tråer hengendes og slenger. Men det blir de altså ikke? Ha en fin kveld du og, og ikke minst godt syhumør ;)

Line sa...

Å jeg blir så glad for alle de spennende Italia tipsene!!! De kiler i magen hver gang jeg leser de for jeg gleder meg veeeldig til denne turen..og planleggingen er jo "halve" turen :)

Modern country: Vesken frynser seg ikke videre...kantene er godt forseglet med tett sikksakk. Det blir nok produsert flere vesker i dette designet. Sånn går det når jeg får dilla på noe ;)

Karna sa...

Ser at du har skrevet at du vurderer å legge ned bloggen også Line, håper du ikke gjør det, er så koselig denne bloggen. Du lager utrolig mye fint, og jeg håper du bare får gode og snille kommentarer....

Så du fant ikke noe i USA i den stilen da Line, Ralph Laurent har vel noen butikker der, mye lekkert, men sikkert rådyrt?!?!

Har ikke hørt noe mer om Pottery Barn heller, veldig spent på hvordan den butikken er i virkligheten om en kan si det slik....

Så deilig det blir med en Italia tur, har bare vært en gang i Italia, så ingen gode tips fra meg.....

JULIE K sa...

Å den vesken var nydelig. Jeg brukte den jeg kjøpte fra deg i bryllupet i sommer. Følte meg så fin og fikk mye skryt. Er utrolig stolt av den vesken skal du vite : )

Italia da. Ja der er det flott : )

Mor Grethe sa...

Hallo Line. Skrev en kommentar til deg i går, men den har ikke kommet inn ser jeg. Har sikkert tulla med koden *typisk meg* og ikke hatt tid til å se at kommentaren var lagret. Ja ja.... veska di ble råtøff. Gleder meg til å følge med på alt du produserer og alt de fine bildene du bruker å vise på bloggen. Lykke til med nytt skoleår:o) JEG HAR FRI....egentlig litt rart;o)

thea sa...

Italia er et kjempeherlig land. Har vært fra Genova i nord til palermo, Sicilia i sør. De små vakre kystbyene Fra genova og nedover er så herlige. Ca tre timer med buss fra milano. De serverer verdens betse is mens man kan sitte å se solen gå ned i havet, akkompanert av fløyelsmusikk.. Høres ut som en klisje, men det er sant hehe:) Husk å spise pasta med pesto. Det er kun i nord Italia de kan lage og er sååå godt. flott veske også:) lager du etter mønster, eller er du bare superkreativ? Ha en flott helg:)

Koselig koselig sa...

ps. quanta costa la veska de la Lin Line??

Juliann sa...

Så fin veske du har laga!! Håper du kan forklare nærare om korleis du får overført bildet til stoffet? Veit det er eitt eller anna overføringspapir, men veit ikkje kva det heiter.I sånt regnvær som vi har no så er dette akkurat rette innearbeidet .

Karna sa...

Gratulerer med dagen på forskudd, og lykke til med dåpsfesten!!

Anniche sa...

åhh, de veskene dine , kan man bli avhengig mon tro , hehe!
Denne var jo bare helt nydelig :)
Gosha meg så heldige du er med de reisene dine , Italia ME LOVE!

Har vært endel ganger oppe i Gardasjøen på skomesser, og jeg vil bare se så mye mere!
Neste ferie herfra går iallefall til Italia . Det er for meg som å komme til eventyrland, jeg blir helt satt ut over alt det vakre!
MMmmmmkjenner nesten det begynner å krible i kroppen bare jeg skriver om det!

Line , Line du MÅ IKKE slutte å blogge ! Bare ta de pausene du trenger , og ikke blogge på en stund", Vi er så mange som elsker bloggen din:)
Lysten kommer sikkert tilbake igjen :)

Klem til deg , og håper dagen i dag har gått fint !

min sin lille tue sa...

Du lager så fine vesker:) Denne her var lekker, jeg liker også litt sånn rufsete.
Lykke til med neste ferietur:)
Ha ei fin uke.

Mia sa...

Hei Line! Nok en nyyyydelig veske fra deg! Du er bare sååå flink, og veskene dine er noe jeg drømmer fortsatt om... Og så ferietur til Italia da... (mitt favorittreisemål nr. 1) Jeg har til og med studert italiensk (i fem år...!) for å kunne kommunisere med italienere... Ci vorrei andare adesso! (dit ønsker jeg å reise nå!... men har dessverre ingen høstferieplaner så langt...)