22.8.07

(den nydelige stranden i Clint Eastwoods by Carmel i California)


Det er snart høst og jeg har tenkt litt på å hva jeg skal bruke de lange kveldene til..


Jeg har lyst til å lære italiensk..
jeg har lyst til å trene ..

men første del av høsten vil bli brukt til å lære klesdesign og fremstilling av klær på kurs arrangert av Folkeuniversitetet i Larvik

(jeg fikk masse inspirasjon når jeg fulgte med på Designerspirene på TV 3 sist vinter) men jeg har følt hver gang jeg har prøvd å gå i gang med å sy klær at det skorter på ferdighetene...
men med et slikt kurs håper jeg at det vil gå bedre..


På kurset skal vi få en kort innføring i følgende emner:

Dagens motebilde og drakthistorie

Motetegning

Research.

Scrapbooking

Fra ide til ferdig plagg

Oppbygging av kleskolleksjon

Lage eget mønster gjennom mønsterkonstruksjon og modellering

Søm


Kurset starter ikke før 6/9 så hvis det er flere som vil være med så er det bare å melde seg på her. Kurset krever vistnok ingen forkunnskaper , og man trenger ikke ta med egen symaskin så det er bare å melde seg på!!!

10 kommentarer:

moderncountry sa...

OJ, så artig! Ja, det hørtes spennendes ut. Jeg er også en evig student og elsker faktisk å lære noe nytt. Akkurat nå er det for meg Antikk og gammel kunst. Ikke rart du velger det kurset for du er jo veldig flink til å sy. Og da bare ikke putetrekk og hjerter som jeg gjør, hehe..Har fulgt med på
"Project Runway" med Heidi Klum, det var kjempeinteressant!
Aina

elin1976 sa...

Vet du Line. det synes jeg absolutt at du burde, for dette er jeg sikker på at du kommer til å bli veldig flink til. Med dine syferdigheter tror jeg dette blir barnemat. Go klem:O)

Annettenett sa...

Ja, dette må jo være midt i blinken for deg! Sikker på du tar dette på strak arm:-) Kjempegøy da!

Helene sa...

Hei, Line.
Nå har jeg vært på kjøkkenet ditt og samlet inspirasjon.Der var det mye godt der...nam,nam...og så DRITLEKKER layout på siden, da gitt.Flink du:-)

Takk for tittenm og ha en fin torsdag ettermiddag:-)

Helene

Koselig koselig sa...

Åh høres kjempeålreit ut det kurset! Ikke var det spesielt dyrt heller da. Blir sikkert kjempeålreit. Jeg har også meldt meg på kurs hos samme kursoperatør som deg, men det går her i Sandefjord og starter 12. sept. og er et helt år. Regnskapsmedarbeider med lønn og it. Gleder meg kjempemasse :) Har meldt meg på sammen med en kollega, så nå skal vi bli så lærde og flinke så :)

Kjempeflott bilde fra USA forresten! og du - jeg har også begynt å trene (holdt på hele sommeren faktisk) og nå har jeg kjøpt årskort, ikke på Spenst men det andre store her i byen. Det er så gøy, har flere venninner som er der og det er veldig koselig å gå dit ! Kasnkje vi ses?

Ha en fin kveld Line :)

Koselig koselig sa...

ps!!! jeg må fortelle deg at jeg så et skilt i byen i dag som jeg tror du kommer til å like!!!! Odd Molly er å få tak i her i byen nå, husker ikke butikkens navn men den er en av de småbutikkene som ligger i byen, ved siden av Lysthuset!
Jeg gikk ikke inn, bare så skiltet utenfor!

JULIE K sa...

Hørtes utrolig spennende ut med et slikt kurs. Jeg også har en stor drøm om å lære Italiensk. Når jeg blir sint prater jeg veldig fort og høyt og jeg tror det passer seg da med noen itaienske gloser he he : )

Flower Power sa...

Høres ut som et spennende kurs!:)
Lykke til, og håper du får masse flott inspirasjon:))
Ha en fin helg:)

Mita`s hjørne sa...

Lykke til på kurs, hørtes jo kjempespennende ut...
Må bare si - de veskene du syr er så flotte...

Ha en flott kveld...

Anine sa...

Ja, tusen takk for tipset Line, da har jeg også meldt meg på kurs ;-)