10.6.07

Sommer det e det æ vil ha
Sommer det e det som e bra
Ferie å skolefri
Da bli æ veldig glad å bli
Sommer det e det æ vil ha
Sommer det e det som e bra
Sommer, Sommer å skolefri
jeg har fått helt dilla på denne sangen nå, den traller inne i hodet mitt hele tiden, men jeg får vente frem til neste torsdag med skolefri i praksis ...tjihi

sinkbøtter med enten vann eller blomster
..eller som her begge deler, finnes i alle kroker i hagen vår kaffen smaker såå godt på trammen utenfor kjøkkenet en søndagsmorgen
(jeg er avhengig av å lukte på planter...så jeg har fylt opp med lavendel i sink bøtter)
søndagen tilbrakte jeg her...
på ei lita fjellhylle med beina planta i vannet
håper dere også har kost dere i dag!!

14 kommentarer:

min sin lille tue sa...

smiler:) den sangen har satt seg fast hos meg også. Ser ut til at du har kost deg i dag. Her har det vært gress-og kantklipping med raking i dag. Phui, det er varmt. Ha en fortsatt fin søndag.

rine sa...

Vi har også vært ute på tur i dag, kombinert bade og fisketur. Jeg måtte le da jeg kikket på bloggen din, for jammen er det den sangen som jeg har gått og nynnet på i dag også :)) Får den ikke ut av hodet!

Ha en fortsatt fin søndag :)

Koselig koselig sa...

Hei Line så koselig å se hos deg :) Herlig med sinkbøtter ja og Lavendel åååh så utrolig herlig duft. Den sangen er ukjent for meg, hvem er det som synger den???

På båtbildet, er det ute på Holtskjær? Det er uansett veldig flott der da :)

Ha en fortsatt fin søndag i varmen :)

Line sa...

Koselig: Teksten er fra låta Malin sang i junior Grand Prix for ett par år siden.
nei det ble ikke Holtskjæra idag...hmmm...litt for mye bølger for mor visstnok..så vi dro til Kisteholmene utenfor Håkkavika istedet. Veeeldig deilig der også, men imorgen drara jeg og kjøpe en liten badetrapp til båten..håpløst å kave som ei ku på dypt vann for å komme seg opp på land etter en en dupp

posidriv sa...

Den sangen har eg og på hjerna rett som det er, eg syng den med elevane mine i desse dagar. :)

Herlege sommarbilete!

Ha ei god veke...

moderncountry sa...

Jeg husker ikke den sangen jeg, rødme rødme :) Men muntre ord!
Og munter var jammen meg posten din og, nydelige bilder! Så heldig du har vært da som har koset deg ved sjøen :) Ikke noe er deiligere enn det i varmen. Du skriver så fint :)Lavendel må man jo bare ha! Kjøpte ei pute av Hulda med broderi og som var fyllt med tørket lavendel, står i stua og det lukter så deilig :)
Ha en fin uke som kommer line!

( så forresten de flotte veskene dine i gangen til Anniche i dag )

anniche sa...

He, he ja jeg må føye meg ii rekken over uvitenhet ....men når du sier det så husker jeg den lille søte jenten med den muntre sangen!
Takk for koslige ord på bloggen Line!
Så NYDELIGE bilder du viser i dag.
Jeg er også helt avhengig av dufter i hagen og lavendel er i alle kroker og krinker...
Zinkbøtten var nydelig.
Hvordan går det med Fibi, har hun fått et hjem i sommer?
Hadde jeg ikke vært såååå allergisk skulle hun ha fått bodd her hos oss, for hun ser bare herlig ut!:))

Jeg var nemlig kvitt min barndomallergi, men i svangerskapet kom det tilbake bare 20 ganger verre enn noen gang ....og det har vedvart! Jaja, her babler jeg i vei -og jeg som skal pakke varer ...natta!

Klem

elin1976 sa...

Den låta er en favoritt hos Tina. Hun og venninna har titt og stadig "oppvisning" for alle naboer og da blir denne flittig danset og sunget etter. Slike låter som bare borer seg fast på netthinnen og liksom ikke vil videre er noe herk. Men den sang3en til Malin er vel ikke den værste sangen å ha der inne. Den er jo kjempekoselig.
Så herlige bilder du har lagt ut i dag. Skulle ønske jeg hadde sjøen her i dag.
Merker at det kan bli veldig varmt i dag også. Her på jæren står luften stille og det er s
lik som du ser på film. Lange flate sletter, en vei og så sterk varme at luften over astfalten dirrer og man ser varmen som stiger. Er det rart at jeg VIL HA svømmebasseng her i hagen.
Tenk nå er det snart ferie for ungene. 12 dager til. Herlig. Er glad for jeg har den jobben jeg har. I juni har jeg ikke satt meg opp til å jobbe i helg en eneste gang. Ekstra hjelpene synes dette er strålende:O)
Nei må videre for å sjekke om det har skjedd noe nytt. Ha en fin dag. Klem fra Elin:O)

Line sa...

Anniche: Jeg holder fortsatt på og leter etter et sted fibi kan være i ferien. Jeg har satt annonser i lokalavisen denne uka. så nå krysset vi fingrene og håper det dukker opp noen snart :)

Flower Power sa...

Ja, sommer er flott! Jeg synes jeg kjenner lukten de herlige lavendelplantene helt hit.. :)og så har de jo i tillegg så fin farge...Håper forresten det er ok om jeg linker deg til siden min?..Du har forresten et veldig fint navn...(heter Line jeg også.)Ha en flott sommerdag!

Mor Grethe sa...

Så fint med de sinkbøttene, og lavendel står på min handleliste når jeg får lønn i morgen. *vente vente* Åååå som jeg savner sjøen, så fine berg.

Hulda sa...

Ja, den sangen er lett å få på hjernen. :) Nydelige bilder du har lagt ut, så fint det var med blomster i sinkspannet. Har noen slike jeg også, tenkte på det samme som deg, men er ikke kommet så langt enda at jeg har fått gjort det. Flott med lavendelen også.

Skrotmaja sa...

Åh vilka härliga sommarbilder du visar! Det ser ut att ha varit en skön söndag... : )

Mia sa...

Ja, det er deilig med sommer, sol og varme... Heldige du som kan kose deg ved sjøen med tærne i vannet! For varmt har det vært (i Danmark var det også godt over 30 grader). Og så vakkert du har gjort det med lavendel. Jeg prøvde å så lavendel i april (i kjøleskap), men det ble ikke noe ut av det... Jeg må vel kjøpe, for lavendel har jeg bare så lyst på (så så masse av det i Danmark også...)