25.6.07

Første mandag i ferien...
jeg tror det må være den aller beste dagen!
Siden vi reiser på ferie neste uke
så er jeg mer brutal med innhøstingen av
lavendel
enn jeg pleier.
Alt som blomstrer blir tatt inn og tørket..
jeg har lenge ønsket meg slike Lene Bjerre krus..og hva er vel bedre å gjøre på en deilig feriedag enn å gå å kjøpe seg ett
mannen min syns at det er litt vel feminint så han ble absolutt ikke lei seg for at jeg ikke hadde kjøpt til han
lite vet han om at jeg har planer om å kjøpe mer i denne serien ;) tjihi

i den lille skogen ved huset vårt er markjordbærene på sitt beste nå

helt utrolig at det er så mye smak i så små bær!

og blåbærene er absolutt spiselige..nam


Et nytt kamera blir testet ut
du verden så flotte fargene blir
med speilrefleks


ønsker dere en deilig sommeruke!

18 kommentarer:

anniche sa...

Hei!

Så masse flott du har blogget i det siste :=)
Så du har fått nytt kamera nå altså!!Grattis!!!
Det kruset var jo bare nydelig , heldig:) Jeg elsker å ta inn lavendel, men så er de så fine der de står...også venter jeg litt for lenge....hihi!

Ha en fortsatt god ferie!Klem
Mmmmmm, her er blåbærne også kommet , nam nam !!

Anemone sa...

Hei du.
Første feriedag i dag her også. Vi reiser avgårde på fredagen, og det er en endel å ordne før en drar avsted. Hvis ikke vil det jo gro helt ned utendørs. Deilig ikke å ha klokken på ring da...

Lynetmor sa...

Hei, gratulerer med ferie :-)
Så fint krus du har kjøpt deg. Ja, smakte på markjordbærene til naboen i dag. Kjempe gode.
Ha en fin kveld :-)

posidriv sa...

Gratulerer med nytt kamera! :)

Lavendel er nydeleg, gler meg til dei blomstar her òg! Bukettane tek seg skikkeleg bra ut hengande ved vindauget ditt!

Ha ei fin sommarveke du òg! :)

elin1976 sa...

Så flotte bilder og for et nydelig krus. Synes det var skikkelig vakkert. Kunne godt tenk meg slike. Men jeg tror min mann hadde sett seg enig med deg. he he. Jeg er så enig at det er de første dagene av ferien som er de beste. Da vet man at man har så mange gode fridager igjen. Jeg er litt slik i helgene også. Fredagen er den beste. To hele dager til med fri. Ha en flott mandag. Masse klemmer fra Elin:O)

Karna sa...

Som jeg misunner dere lærere den lange ferien, og ikke minst misunner jeg deg USA turen i neste uke. Klart du må høste inn lavendelen nå da, utrolig som slik lavendel lukter hele vinteren, bedre enn den en kjøper!!

Vakre bilder, og utrolig søtt krus, du får nok overbevist mannen at han trenger et slikt han også etterhvert...he,he....

Koselig koselig sa...

Gratulerer med nytt speilreflekskamera og ikke minst første feriedagen! Ja den er herlig du :) kos deg masse!!!! Flotte bilder du har tatt også forresten! Det er gøy å ta bilder og enda mer moro blir det med bra kamera! Og det er lettere å få tatt bra bilder også!

Ja de godbitene på Midtåsen i går var herlige du! Når vi var der så var det poteter med mojo, jordbær med vaniljekrem og små cherrytomater som ble servert. Jeg smakte både 1-2 og 3 .. hm ganger. Herlig!

Ønsker deg også en god sommerferieuke, snart er det California. Fy søren jeg misunner deg!

Mor Grethe sa...

Ikke sant det er gøy å ta bilder. Var ute og tok bilder av konfirmanten til venninna mi i dag. Æsj... det var så mye sol, så de bildene ble ikke spesielt fine. Men jeg klager ikke over sola altså! Koselig krus du har kjøpt deg... godt å feire ferie med en så koselig ting. Har visst feira ferie i hele juni jeg, oppdaget det da jeg sjekket kontoen i dag:o(

Mia sa...

Deilig med ferie, ja. Deilig også med markjordbær og så blåbær da... (har ikke vært i skogen for å sjekke hvordan det ligger ann der...) Og så krusen da, skjønner godt at du kan tenke deg flere av dem... (så lærer nok mannen din også å sette pris på dem). Nydelige bilder, og heldige du med speilrefleks!

åsemor sa...

Kjempefint det Lene Bjerre kruset ditt. For noen år siden drev jeg en interiørbutikk, og hadde noen produkter av henne . I år likte jeg også godt sinkproduktene hennes.
Ønsker deg en fin tur, men titter nok innom deg før du drar:)

Gypsy Purple sa...

Lovely!!!!!

elin1976 sa...

Jeg var nede på butikken som CLY putene ble kjøpt på. De har ikke flere igjen. Sorry. Nå har jeg blitt besatt av tanken på disse putene. Leter på nettet og over alt. De må jo finnes et eller annet sted. he he. Slike ting er så irriterende når man leter og leter og ikke finner. Jeg gir meg ikke. Jeg skal finne slike puter he he. Klem fra Sherlok

Katarina sa...

Hei Line!
Kan du hjelpe meg med noe? Vil gjerne begynne å bruke blogspot som min side og lurer derfor på dette.. Hvordan sletter jeg kommentarer? Kan du hjelpe meg?

Nydelige stemningsbilder og ikke mist rå lekkert krus!!

molly's heaven sa...

Det gjør godt for øynene å komme inn her til deg;) Vakre bilder, og ting....det kruset var bare lekkert:)) Selvfølgelig trenger ikke mannen vite at det kommer mer...hahaha;)
Så ble det speilrefleks likevel, men du er så flink å ta bilder, så det tror jeg var en lur investering;)

Emmeline sa...

Ja jammen ble det flott med speilrefleks... Nydelige bilder som vanlig. Det kruset fra Lene Bjerre var en veldig god investering syns jeg! Det våre menn ikke vet (-om investeringsplaner for eksempel) har de som regel ikke vondt av heller! Man må ha litt luksus i hverdagen -og Lene Bjerre sine ting er jo bare nyyydelige!

Hjerterommet sa...

Så fine bilder du har lagt ut i bloggen din. Kjempe fint krus var det også:)

Hulda sa...

Nydelige bilder, Line! Så flott det du har tatt av lavendel, likte også den koppen og lyset i glasset. Superfint!

Jeg får ferie fra neste fredag, gleder meg masse! Mandag reiser vi sørover en tur. :) :)

JULIE K sa...

Så koselige bilder fra deg Line. Ja første feriedag er jo en beste, da vet man at man har hele en herlige tiden framfor seg. Her i huset er det ferie fra neste uke. Nå har vi fullt opp med bryllup i familien og huset fylt av folk, blir godt med stille dager neste uke. Godt også å høre at du hadde fått plass til Fibi. Tenkte at du fikk sende henne hit om det ble helt krise.