26.5.07



Pinseaften


eeendelig har jeg fått kjøpt meg en osteklokke

den har stått høyt på ønskelisten lenge nå

men når jeg fikk den hjem så visste jeg ikke helt hva jeg skulle bruke den til

så jeg fylte den med store tomater...

..og en stor lyseblå mugge fra Riviera Maison ble også med i handleposen ( et kupp) ;)



rett utenfor utgangsdøren er det en liten skog

den er full av markjordbærblomster og liljekonvall


..sett fra trappen
vi er så plaget av de hersens iberiasnegler at i år tenkte jeg at jeg skulle teste ut jorbærplanter i blomsterkassene under vinduene.

håper jeg slipper å se snegler oppi der...

hver kveld er vi ute på sneglejakt i hagen.

gjennomsnittlig fangst ligger på ca 100stk... æsj!I lørdagstradisjonens tro var vi innom den koselige kafeen Cordelias Hus i dag

til min elleville begeistring serverer de nå verdens beste sorbet is der

Kulinaris... den MÅ oppleves!!

og tilslutt... tja..

jeg falt så for denne lille kommoden i bruktbutikken

jeg tenkte jeg skulle skifte ut håndtakene med enkle små glassknotter og male kommoden hvit
og her holder jeg på nå ....trapp og gelender skal males i Chi

ha en fortsatt fin helg!



4 kommentarer:

Karna sa...

Har det samme "problemet" selv, er ikke helt sikker på hva jeg skal ha i osteklokkene mine...he he, fylle den med tomater var jo ikke dumt da!

Forbaskade snegler, er heldigvis spart for iberia her hos meg, tror kanskje det er alt saltvannet som er her i hagen? I vinterhalvåret blir jo alt "dusjet" i sjøvann både titt og ofte...håper du får til jordbærplantene, markjordbær er jo bare det BESTE!

Er nok ikke eik jeg har på gulvet nei, selv om jeg ikke hadde sagt nei takk til det....det er lekkert det!!!

Du har så koselig kjøkken, ser ut som jeg har kjøpt make benkeplate til deg? Min kommer fra Ikea...

God pinseaften, gleder meg til å se kommoden hvitmalt!

Oj dette ble visst et veeeeldig langt innlegg, håper du ikke er sovnet...he,he...

Koselig koselig sa...

Så mye lækkert du har kjøpt. Bruktbutikken sier du, Slappen eller er det andre steder jeg ikke helt har fått med meg? Jeg vet det var noe i en bakgård redd ved Interflora Pia, men aner ikke om den er der lenger.

Snegler er noe herk, vi har masse her også. Det er småskog og bekk rett nedenfor her, og jeg lover deg når jeg går til jobben om morgenen går jeg nesten på tå for å ikke tråkke på de iiiisj
HÅper det du har plantet får stå i fred, det er veldig kjedelig å få det spist opp av glupske snilemunner ja.

God kveld :)

Annettenett sa...

Det gjorde seg med tomater i osteklokka! Håper dere blir kvitt de plagsomme udyrene da...ekkelt! Den kommoden kommer til å bli smekker etter at du har pusset den opp ja!

Mia sa...

Så mange flotte bilder, Line! Osteklokke har stått høyt på ønskelisten min også, så tenker jeg, hva i all verden skal jeg bruke den til...? Men de ER bare så dekorative, så en dag skal en av dem bli min... Den lyseblå muggen du kjøpte var nydelig også.

Jeg er så glad vi slipper den iberiasneglen i hagen. Noen fordeler må det jo være å bo i innlandet...

Og som du maler, trappen ser flott ut, og kommoden kommer helt sikkert til å gjøre det samme.