29.5.07

Min kjære Puseluskan
ble 14 år
idag måtte jeg ta henne med til dyrlegen ...det var så trist, så trist.
Svulstene hun hadde pga mange år med pillen hadde blitt såpass ille
at jeg ikke lenger visste om hun hadde det godt..

Jeg fortalte for noen dager siden om en kommode jeg kjøpte i bruktbutikken
I pinsen malte jeg vinduer, trapp og.... kommoden

Kommoden , ny i hvit og blank gulvmaling (!) skal stå på soverommet

Nye knotter glass og fattigmannsølv fant jeg hos den søte, lille butikken Milde Himmel som sto omtalt i nest siste utgave av Vakre Hjem og Interiør


~


det har vært litt av en utfordring å forsere trappen de siste dagene..he-he
Jeg har malt annenhvert trinn..annenhver dag! Så trinnene som kunne tråkkes på ble merket med tråkk her , og her, og her lapper

18 kommentarer:

åsemor sa...

Uff, så trasig med katten din, men må man så må man.........
Oiiiii, det er ikke til å tro, så
fin komoden ble. Riktig et stasmøbel!

Karna sa...

Stakkars deg Line, det er så trist når det r slutt...., men det er jo vår plikt som dyreeier å se når de ikke har det godt lenger....

Kommoden din ble jo bare såååå lekker, nydelig med blank maling og de fine knottene! Får aldri nok av skuffer og skap heller, og disse som de laget før er jo så mye bedre kvalitet også!

Fru Champagne sa...

Veldig, veldig leit med den søte pusen din...men dessverre er det livets realitet at det tar slutt..

Kommoden ble UTROLIG fin...!! og så greit med markerte trappetrinn da; den skal jeg huske om det blir til at vi maler trinnene.

HildeS. sa...

Så trist med pusen din, men det var nok det beste om den hadde det vondt.
Kommoden din vart berre heilt nydeleg:)
Eg har ein del gamle, og trekvite møbler som skal malast i sommar, gler meg til det:)
Ha ein fin onsdag.

Mor Grethe sa...

Så trist med katten. Kommoden din ble veldig fin, så flink du er til å se potensialet, jeg har sikkert gått rett forbi.... Og knottene, de var såååå fine.

elin1976 sa...

Jeg må le litt. Jeg ser dere prøver å går riktig den riktige dagen i trappen. Annehvert trinn...oooops....... Jeg har tenkt på det hvordan det er mulig å male trapper med menneskene i uset som må opp å legge seg. lift ? Ha en fin dag. Klem fra Elin:O)

Olstad sa...

Så leit med pus, det er rart med disse dyrene en blir ganske knyttet til dem.

Kommoden din ble nydelig. Så supersmart å male annenhvert trinn i trappen det har jeg ikke tenkt på men det var helgenialt. Men spørs hvordan det blir med 3 åringen:-)

Anemone sa...

Kommoden ble lekker, husker hvordan den var tidligere, og ikke til å tro. Knottene ble bare helt "knæsj".
Trist med katten da, men fint at hun slipper å lide i alle fall...
Nå en de en trivlig pusekatt rikere i himmelen, sikkert noen som koser med den :-)

Christina W sa...

Jag är verkligen ledsen för det där med din katt. Jag har själv haft katt som jag fick åka till veterinären med.

Sol sa...

Ja, det er trist når man må skilles ad med dyrene sine....Tenker på deg! Man har så masse glede av dem og blir så glade i dem at det er ille når man mister dem.....
Nydelig har kommoden din blitt.Jeg synes du er utrolig flink, maler og pusser opp som en hvirvelvind. Håper at du finner noen som vil passe den flotte hunden din når du er på ferie. God klem fra meg.

JULIE K sa...

Uff så leit med puseluskan. Hadde selv en katt engang som fikk svulster av p-piller, etter det har jeg alltid sterilisert mine. Det er så leit når man må ta bort dyrene sine, men godt å vite at de iallefall ikke hadde det vondt.
Har du funnet barnepass til fibi ?

Koselig koselig sa...

Så trist med pusen da, men nå har hun i alle fall ikke vondt mere da. En får være takknemlig for den tiden man får med de herlige dyrene, liten trøst nå men ... Hvordan reagerer Fibi på at pusen er borte?

Du har jo vært så flink da, så nydelig kommoden er! Lekre knotter også!!
Ikke snakk om trapp... hulk hulk... jeg skal slipe og lakke vår. Det må jeg gjøre slik at det passer sammen med når vi skal dra på hytta, slik at vi slipper unna lakklukt. akk ja... :)

Emmeline sa...

Så trist å høre om katten din. Den var jo så nydelig.

Kommoden ble kjempetøff, og så må jeg bare le av de lappene og annethvert trinn med maling. Ja du får det til! Ha en fin dag.

Annettenett sa...

Åh, kommoden ble skikkelig lekker nå, så tøffe knotter også da!
Veldig trist med pus da, men du gjorde det eneste riktige.

moderncountry sa...

Å så trist!!!! Uff, jeg skjønner helt godt om du er veldig lei deg i dag :( Jeg ville ha vært helt fra meg selv hvis min lille Julie måtte avlives. Jeg visste ikke at katter kunne få svulser av p-pilla jeg. Min katt går nå på pilla. Hmm...Jeg har ikke villet sterilisere henne, fordi ho er så ung, bare 2 år, og jeg ville gi henne en mulighet iallefall senere til å bli mor. Jaja,jeg fåt tenke litt til på det.
Så flott kommoden don ble, skikkelig chic med de knottene synes jeg. Så du brukte høyglans gulvmaling? Trappa ble jo også veeeldig flott :) Her må det også gjøres noe før vi flytter..
Får håbe du kan ha en så god helg du klarer uten din kjære pus, jeg føler med deg!! Varm klem

karu sa...

så trist med katten. men dyr er heldig som får hjelp når de har vondt og det ikke er mer å gjøre. det er godt å da få slippe.
så fin den komoden ble. ble nesten misunlig på deg der. det er så gøy å se noe som ikke ser så veldig pent ut få nytt liv med noen lag med maling. ha en fin helg

Hulda sa...

Trist med katten din.. Må være grusomt når den dagen kommer. Og en ny vil aldri bli det samme uansett.


Kommoden du har pussa opp ble nydelig! Fint oppå med pynt og speil også.

Siri sa...

Så trist! :-(
Men jeg blir så glad for at du tenker på kattens beste. Det vil jeg også gjøre med mine dyr (2 katter og en hund), selv om jeg skulle ønske de kunne leve evig...
*klem*

Og den kommoden din! Den ble utrolig lekker!
Jeg har malt et skrivebord og en tv-benk i det siste, og det er helt utrolig hva hvitmaling kan gjøre...

Også måtte jeg le av trappetrinnene dine! Hehehehe.