1.4.07

Årets første hvitveis er plukket

I dag måtte jeg bare ta en tur på plantasjen! Jeg klødde i fingrene etter å få plante litt og få jord under neglene
stemoren er et must i april
Jeg har fått øynene opp for de skjønne ranunklene

Denne får jeg nok passe på innomhus noen uker til..

Jeg skulle ønske at jeg hadde tatt vare på noen av perlagoniene fra i fjor,

men dengangei, så nye ble kjøpt inn i dag

~


Idag kjøpte jeg noe jeg har ønsket meg lenge til hagen.....et lite Magnolia tre!

De er så utrolig vakre når de blomstrer

Det blir fint å få blomstrende trær allerede i april :)



10 kommentarer:

Ingrid sa...

Så koselig med slike vårlige bilder! Har du plukket hvitveis allerede? Da er våren kommet lenger hos dere...

elin1976 sa...

Neste gang du er på plantasjen så må du ringe for jeg bli med deg.
(he he)
Jeg gikk å letet etter magnolia tre i nesten 2 timer før jeg fant det. Da er det bedre å være sammen med noen som vet hvordan dette ser ut. Sigve gikk bak meg og "dumlet" Han hadde ikke peiling. Han minnet litt om oksen Ferdinand der han gikk, ikke for at det var så mange fine blomster men fordi han var så forbaska tafatt (he he). Så han får aøldri bli mednoe mer! Sånn er det med den saken:O) Jeg vet nå hvordan de ser ut og jeg har tenkt å ha et slik jeg og.De er nydelige.... Har ikke plantet stemor enda. Venter til etter påske med det. I dag har de meldt regn og snø over 300 m så vi kan forvente oss snø. Det var ikke i min plan men det kan være koselig med å begynne å fyre i peisen igjen på kveldene. Ønsker deg en flott mandag, Line. Masse klemmer fra Elin:O)

Metteflette sa...

Tusen takk for koselig hilsen Line! Det varmer! Ønsker deg og dine en herlig påske! Stor klem fra Mette

Hulda sa...

Så flotte blomster du har kjøpt! Jeg prøvde å få tak i en "ferdig" geranium i dag, men fant bare jerngeranium, det hadde jeg ikke lyst på. Men, de får det inn senere. Jeg har noen i vinduskarmene som spirer godt, men hadde lyst på noen som blomstra. :)

Mia sa...

Har du funnet hvitveis allerede...? Og så mange herlige blomster du har kjøpt også. Jeg har ikke vært på gartneriet enda, hos meg har det vært frost hver natt, selv om dagtemperaturen er rundt 15-16 grader. Men stemor tåler jo litt kulde, den da. Og så må jeg si at jeg "misunner" deg litt det Magnolia treet. Har ønsket meg et slikt et leeenge, men tror ikke den vil trives her hos meg. Men jeg bør kanskje sjekke det nærmede, før jeg gir opp drømmen.

Huset i Hagen sa...

Utrolig vakre bilder av vår!! Også hvitveis allerede? Jøss! Tusen takk for smigrende kommentar i bloggen min! ;0) Ønsker deg en riktig God påske! :0)

JULIE K sa...

Ååå et magnolia tre ja, de er jo så flotte. Ønsker meg det selv jeg. Kjempekos med hvitveis også. Tror det enda er for tidlig her : )

Mor Grethe sa...

Hvitveis....og jeg som akkurat har funnet hestehov:o) For meg som har vokst opp på Nordmøre, er hvitveis en mai-blomst. Søstera mi giftet seg i slutten av mai i 1985, og da pyntet vi med hvitveis. Det blir nok fint i hagen din nå, med så mange fine blomster og det fine treet....

Koselig koselig sa...

Magnolia er flott ja! Har du sett disse hvite japanske trærne de har rett ved Park Hotell ? De er også en slags Magnolia tror jeg, nydelige! Det er gøy å gå på Plantasjen, det er stort, det er masse der og det tar tid!!! Det er avslapning :)

sopran sa...

Jeg fikk overlykelige sitringer av å se hvitveisen din:)
Trengte det i snøstormen her ved havet.
God påske til deg:)