16.2.07

I♥Vinterferie


Jeg har strikket sååå mange skjerf i vinter! Jeg har de i alle farger ,slik jeg alltid har et matchende skjerf å ha på meg :)
Disse er så deilige, i mykt alpakka garn og stæsjet med blonder og fløyelsbånd.
Jeg har også prøvd meg på å lage en stoff rose etter beskrivelsen jeg fant på Annas blogg. Hmm..øvelse gjør nok mester (¨,)

~
Jeg har vært en god kunde hos Play i det siste...skulle nesten tro at jeg hadde abonnoment der..he-he
jeg har kjøpt en bok Sew U som viser veldig detaljert hvordan man syr topper, skjørt og bukser. Alle mønster følger med boka. Så gjenstår det bare å se hvordan dette fungerer i virkeligheten. Stoff , blonder, tråd og glidelås er innkjøpt så nå.....
Etter å ha sett boken nevnt i Mias blogg kjøpte jeg også The Jewel Garden. Den skal jeg kose meg med å lese på hytta til uka.
Den siste innkjøpte boken er Romantic Purses. Masse supre ideer til veskesømmen.
Kjøpte Drømhem for første gang i dag...det skal jeg lese til frokostkaffen i morgen tidlig..i sengen
~
Rosa Roser og en Myrt i kjøkkenvinduet
som venter på vår...
Nå er det ikke lenge før denne vinduskarmen fungerer som mors lille gartneri.
Masse planer om nye blomster til hagen.
Sist våres sådde jeg en hel masse lavendel selv...mye penger å spare på det!
~
Jeg ønsker dere en fin helg

8 kommentarer:

molly's heaven sa...

Likte de pottene dine...Ha en knasende god helg;)

Guldkant På Livet sa...

Du har i af fått din Myrten att överleva, min dog! Men det är såna vackra växter. Fint i köksfönstret har du!!

Hälsn. fr Mari.

Tonje sa...

Så vakre pottene din e var.
Er morsomt med masse lesestoff.Ha en flott helg=)

elin1976 sa...

Så hyggeligkjøkkenvindu...

Får du til potterosene inne?!?
Da må du iallefall fortelle meg hemmeligheten...

Toppen 2 dager varer de hos oss.

Det er halve ferien - gode bøker.
Når jeg tar ferie eller reiser bort har jeg alltid med 3-4 bøker. Et must!

Myrt er en utolig vakker blomst.
Har aldri visst hva den het før jeg leste siste utgave av interiørmagasinet. slik skal jeg skaffe meg.

Ønsker deg en fin vinterferie. Masse klemmer fra Elin:O)

Karna sa...

Klart du må ha ett skjerf til hvert antrekk...hi,hi...

Så deilig med vinterferie, du får nyte det, med gode bøker, (er en stund siden jeg har "fått" noe fra play, tror jeg må ta meg en titt igjen), og foran symaskinen.

Ha en god helg Line!

moderncountry sa...

Jeg bare elsket Wedgwood delene dine ! Kjmpeflotte altså. Koselig side forresten :) ha en hyggelig helg, hilsen Aina

Karoline sa...

De sjalene så så deilige ut. Har du oppskrift på de? Jeg har lenge ønsket å strikke i det garnet som alle sier er så deilig. Og så pynter du det bare litt på fri fantasi med blonder ol? Nydelig! VH Karoline

Line sa...

Karoline:
Det er skjerf og ikke sjal jeg har strikket i Alpakka. 2 nøster + pinnestr ca. 7-9 + legg 16 masker og strikk 1 rett og 1 vrang ...all the way!! Veldig enkelt ;)