15.1.07

Oppussing
(les: total renovering)
av kjøkken og spisestue
Huset vårt er bygd på 50 tallet. Det var i utgangspunktet et bitte lite hus med små rom. Senere har det blitt bygd på i lengden og høyden. Det første vi gjorde når vi overtok huset for ett par år siden var å begynne å rive vegger. Midt oppi alt dette rotet bodde vi, en familie på 4! Det ble fortært mange grillpølser på trappen den sommeren!
Hjørnepeisen ble solgt på Finn.
Alle vinduene ble byttet, og større ble satt inn. Siden det er murvegger i 1. etg har vinduskarmene blitt kjempedype etter at huset ble kledd om på utsiden og innsiden! Veggen inn til kjøkkenet ble fjernet, slik at det er åpen løsning mellom kjøkken og spisestue.
Jeg ønsket å bygge inn komfyren i høyskap.....men pga plassmangel måtte mine ønsker vike for guttas drøm om et stort kjøleskap med vann og is dispenser! kjøleskapet er lassert helt til høyre i bildet og er skjult av en halv vegg

...og slik ble det ferdige resultatet!


***

Helgens søm

En beige ullveske


Ønsker alle en fin uke!

11 kommentarer:

Karna sa...

Så gøy å få se bilder av huset før og etter, elsker slike bilder !

Det ble kjempe fint hos dere, har så lyst til å gjøre noe med kjøkkenet mitt også, men det får vente...

Linselusen Fibi er også med på flere bilder ser jeg :)

Nydelig veske Line, og med broderi til pynt også, er det ikke gøy!?

Ha en kjempe fin uke du også!

anniche sa...

Åhhhhhhh, jeg er mildt sagt imonert altså! Nydelige bilder fra huset ditt, og keg er jo veldig glad i stilen din- kombinasjon av det landlige med moderne linjer!

Bare husk å slå av kranen på kjøleskapet når dere drar på ferie....ikke få jeg kjenner som har oplevd marerittet med strømmende vann ut av de greiene der, vi hadde bodd her i en mnd når vi sto opp til flom i stue og kjøkken! Bodde i et kaos i et halvt år, skader for 300000! For et kjøleskap!???Ja,ja det positive er alltid tilngjengelige isbiter:))

Ha en god dag, og ja- vesken var flott.Du er så flink

Julie sa...

Ååååå så artig å få se bildene dine Line. Det har jo virkelig blitt kjempefint. Man får sånn inspirasjon til å gjør noe selv. Vi holder på med maling nå. Vårt hus er fra 1997 så det er jo mest maling som må til i vårt hus. Mørkt panel og noen 97 grønne og røde farger preger rommene. jeg vil ha det lyst og hvitt : )

elin1976 sa...

Jeg elsker og før og etter bilder. Det var en kjempestor forandring hos dere.
Men du og du så flott det ble. Ikke til å kjenne igjen.

Så nå har du fått testa symaskinen i helgen. Flott veske og broderi.

Håper du får en flott mandag,Line.

Klem fra Elin:o)

Hulda sa...

Så flott det ble! Nydelig veske også. :) Hvor får du kjøpt de anhengene som det står made with love på? Skulle gjerne hatt til ting jeg syr.

Tilonino sa...

Kjempeflott kjøkken du har fått-
Kjekt og se før og etter bilder. Blir spennende og følge badet også.

Fin veske også.
Koslelig blogg du har forresten.
Kommer nok igjen her :)

kreoline sa...

Så kjekt med før og etter bilder, det ble kjempekoselig. Litt av et kaos å bo på en arbeidsplass, men trøsten er jo at alt har en ende. Så blir det så fint så.Har også pusset opp kjøkkenet, får vise det en vakker dag. Væsken var nydelig, ha en fin uke.

Huset i Hagen sa...

Ja, dette var gøyt å se! Kjempekjekt med sonne før og etterbilder. Resultatet ble kjempefint!!! Vi har selv totalrenovert hele huset vårt, så jeg vet hva det vil si når du står mitt oppi det...Men hos oss blir vi aldri ferdig sonn som hos deg. Siden vi har gjort stort sett alt selv, ble det litt halvferdige løsninger..Nå har vi akkurat begyndt å ta ned kjøkkenskapdørene og div. hyller for å male dem. Jeg er litt impulsiv, så jeg rakk ikke ta før bilder av dette, men seinere skal jeg nok legge ut litt bilder av oppussingsprosjektene våres også. Gleder meg til å se badet dokkers. ..;0) Klem

Mia sa...

Jeg er målløs, jeg, Line! Så fantastisk flott. Det har vært litt av et stykke arbeid å få til det nydelige kjøkkenet og spisestue (og sikkert litt av en tålmodighetsprøve å leve der under pågående arbeid) men for et resultat! Takk for at du viser oss slike bilder.

Og så veskene dine, da. De er jo bare nydelige. Jeg ser at du har brukt den nye symaskinen din til litt brodering også.

molly's heaven sa...

Kjempefint kjøkken! Deilig når man blir ferdig! Vi bygget huset vårt helt alene, med full jobb, og tre søte små...så det ble mye spaghetti og pølser her og fra okt-mai...men så godt når man er i mål! Kos deg, og ha en strålende uke!

Lena sa...

Huset ditt er virkelig noe du kan være stolt av, det er kjempeflott! Og nydelig veske! Likte godt at du har brukt ull og blonder, lekkert.