11.11.06



Årets første julehandel

I går fant jeg noen kjempesøte hjertespeil med tallene 1 -4 på. Så slik blir årets advents lys... 4 glasslysestaker med lysegrå lys pyntet med hjertespeil... jeg liker best den enkle stilen men med en touch av nostalgi :o)

~G~

Det er nå klart for en ny runde i Gave Alongen

denne gangen er det med Førjulskos som tema
Så her kommer mine svar ang Jul...

Hva er førjulstid for deg? Selve førjulstiden er den beste tiden. Det er så koselig å lage gaver og kort -og shoppe!Hvilke farger liker du å ha i huset? Hvitt- sort- sølv og røde Amaryllis
Hva er din favoritt drikke i julen? Jeg er no' en vinelsker året rundt jeg da ;)
Hva liker du å gjøre av hobbyting i førjulstiden? Jeg liker å lage gaver (smykker og søm) lage krans til å ha på døra
Baker eller bakeri? hmmm...mors bakeri! Det blir ikke spist julekaker her i huset, så eneste vi lager er et pepperkakehus, ellers pleier min mor å komme med litt krumkaker. For det har blitt bevist så mange ganger at jeg ikke har særlig taket på å lage..Moderne eller nostalgisk juletrepynt? Tja..jeg har begge deler men setter nok mest pris på nostalgisk.
Hvilke julelukter må huset ha? KongeRøkelse og gran
Hva gir deg den ultimate julestemning? Sent på kvelden på lillejulaften når barna endelig har sovnet, og pakkene legges under treet, julestrømpene fylles godteri, rent og julepyntet hus som dufter røkelse og julemusikk (- spiller vel egentlig alt av julemusikk men 'En stjerne skinner i natt' er favorittsangen) Men i år blir alt litt anderledes for vi reiser til fjells den 22. Det er så koselig å feire julen på hytta til foreldrene mine. En ny tradisjon som startet i fjor!


De siste årene har jeg hatt en kjempe produksjon av Tova nissepar. Her er nisseparet foreldrene mine fikk til å ha på hytta når den ble bygd. I år må jeg nok finne på noe annet å lage for "alle" har fått disse nissene

7 kommentarer:

Karna sa...

Så fine adventspynt, de har jeg ikke set før, de kommer til å bli kjempe fint!! Gleder meg til å se hvem min hemmelige venn er, er jo så spennende dette! Ha en fin helg, det er plutselig gått opp for meg at det er farsdag på søndag (tror jeg...) så jeg tror jeg syr et forkle til han, heldigvis er han glad i å lage mat....

Julie sa...

Så nydelig adventstaken din blir i år da. De hjertene med tall på var virkelig fine : )

kreoline sa...

De hjertene var skjønne, det blir en nydelig adventsstake. Det hørtes så koselig ut å feire jul på hytta, det er så kjekt på fjellet med julen, nesten garantert snø. Ha en fin helg, klem. :)

Hulda sa...

Så fine de hjertene til å henge på lysestaker var. :) Hørtes veldig koselig ut med jul på hytta.

Har du fått Vakre hjem og interiør? Venter spent på at det skal komme i postkassen nå. Det kommer jo i salg tirsdag.

Sarah sa...

"spejl"hjerterne er rigtig søde, de vil pynte fint på adventskransen.
Sjovt at læse folks svar på "udfordringen". Det giver god førjulestemning.
Den væg-pose-brev-ordner-holder eller hvad den hedder, fra sidste indlæg var super flot. Rigtig god ide.

Mia sa...

De speil hjertene du har kjøpt er utrolig vakre. Fikk plutselig ha-begjær...

Karna sa...

Det er dine servietter jeg viser i dagens innlegg, det ble hvitt...Ble veldig fint om jeg skal si det selv...he,he...Får sendt pakken i morgen, så får du se om du liker resultatet! Ha en fin søndag!