6.11.06

Et nytt smykkesett ble til i helgen

Nå har jeg lyst til å ta smykkelagingen et steg videre...

Jeg har bestilt meg en bok om hvordan jeg kan lage metallsmykker, det er så mye fint og massse ideer i boka.

.. men den er på engelsk så det kommer nok til å ta litt tid før jeg er skikkelig i gang. Boka er jo full av ord som ikke jeg har vært borti før . Jeg blir nok nødt til å få installert Clue på pc'n min :o)

I går fant jeg en link på Hulda 's blogg til en smykkedesigner som heter Laura Beth Love som bl a. lager nydelige armbånd av sølvbestikk og knust servise! Jeg anbefaler en titt :)

~^~

12 kommentarer:

maloppa sa...

Jättefina smycken och även dina väskor är superfina....
De bilderna som du sytt på är det sådana stryk-på-bilder eller var får man tag på dem, de är så väldigt gulliga...

Line sa...

Bildene jeg bruker har jeg funnet på nettet. Jeg printer de ut på overføringsark, før jeg stryker de på et lyst og tynt bomullstoff :o)

Karna sa...

Så spennende, du får ta deg en tur på loppemarked og teste ut på billig bestikk først... Er det smelting og støping i former i den boken da? Kanskje det er dette du lever av om noen år, et lite verksted i hagen, det hadde vært noe det=0)

Line sa...

Et verksted i hagen er jo den STORE drømmen! - og å kunne leve av det...

I boken lager de smykker av en slags leire og man lager sine egne former eller former det for hånd. Og en kan tilsette sølv eller gull (!) Minner meg litt om trolldeig...men som sagt jeg sliter litt med fagspråket i boka...hehe

kreoline sa...

Det så spennende ut, du er jo så flink på smykker at det går nok greit. Det er både spennende og en utfordning å prøve nye ting. Man blir litt lei av de samme tingene omigjen og omigjen, da er det spennende med utfordringer og nye ting.

For the love of country sa...

Så himla fina smycken och väskor det produceras hos dig. :) Häftigt med smycken av bestick, de är ju ofta så vackra!

Julie sa...

Så spennende det hørtes ut : )

anniche sa...

Skikkelig flott sett!
Den siden Hulda fant er spennende, jeg har sett i et hobbyblad at de bruker samme teknikk ...har prøvd meg litt jeg også- men har ikke blitt fornøyd( bare med knust service...ikke bestikk!)
Den boken så spennende ut!

Lykke til Line!!!(gleder meg allerde til å se )

anniche sa...

Det er ikke fimo leire de bruker i boken da???

Mia sa...

Du lager mye fint, fra smykker til vesker. Det høres morsomt ut, det med bestikk og greier.

Bolina sa...

Har også lenge tenkt å prøve meg på silver-clay=) Har ikke funnet d i Norge ennå (men d har kanskje du?), men fant d på nettet...var desverre ganske dyrt. Tror man er nødt til å ha en "glass/keramikk" ovn....virket som "leiren" måtte ha høy tempratur, for at den skulle bli til sølv.Høres utrolig gøy ut =)
Gleder meg til å se resultatet ditt!!!
Ha en flott uke =)

merete sa...

Kjempefint smykkesett du har laga!! Kjekt å stadig utvikle smykkelaginga ;o)