30.8.06

Te-serviser i kjølvannet av te koppen

Det er så koselig å dekke et bord med favorittserviset! Til bryllupet i -99 begynte vi å samle på Ostindia fra Rørstrand. Det har tatt noen år å samle såpass mye av serviset at det går an å dekke et bord med det. Jeg liker så godt mønsteret og fargen, det har et tidsløst preg liksom. Sølvtøy i opphøyd rose passer veldig godt til det :o)
~
~
Når foreldrene mine solgte huset sitt i sommer fikk jeg et kaffe og te servise som de ikke hadde plass til i den nye leiligheten. Det er Classic Rose fra Rosenthal. Kjempe søtt servise som passer godt i det hvite huset vårt ;o)
~
~

6 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott servise og nydelig dekka bord. Jeg samler også på sølvtøyet opphøyet rose. Begynte å samle da jeg ble konfirmert.

Ingrid sa...

Kjempefine serviser!!! :)

Karna sa...

Det er irriterende når regnet skal ødlegge rosene!! Du får ta de inn før regnet rekker å ødelegge de. Skjønn mann som skjønner at det faktisk hjelper med en blomsterbukett en gang i blandt, ikke alle som har fått det med seg... Sikkert er dumt spørsmål, men kan ikke noen av disse urtene tørkes? Kjempe fine serviser du har, greit å få litt fra andres overskudd lager :)

Julie sa...

Nydelige serviser. Ostindia er utrolig flott med sitt blåe mønster. Classic Rose er også fint, veldig praktisk med en hvit enkel stil, det passer da til det meste.

posidriv sa...

Så nydelege bilete! :)

Leah sa...

Så nydelig det hvite serviset var. Ostindia har jeg i middagsservise, liker det mønsteret veldig godt :-)