29.8.06

Nå på sensommeren er hagen på det flotteste syns jeg -og Fibi
I en såpass nyanlagt hage ( plantet ifjor) er det først nå at plantene har fått litt størrelse.
Fibi trives godt å være med meg i hagen! Hun pleier å finne seg en pinne eller barkbit som hun kan kose seg med og lage tannpirkere av.
Har blitt hekta på lavendel..av flere grunner. Den er fin å se på, fyller ut bedet, lukter godt, kan tørkes og ikke minst...de hersens sneglene ligger unna den!!
Mye i rosa - lilla toner i hagen min

Jeg sådde perlagonia i vinter, brukte badet som drivhus og voila...jeg har perlagonia i alle krukker og kar.

Syrin hortensiaen i bakgrunnen er sommerens overraskelse, den har blomstret som enorme klaser av blomster i ukesvis nå. Den er kjempefin å bruke i buketter også.

Sommerfuglblomst har så utrolig herlig farge..koselig med sommerfugler i hagen også

5 kommentarer:

Leah sa...

Så mange nydelige blomster du har. Jeg er også glad i lavendel, og den sommerfuglblomsten var jo bare skjønn...

Hulda sa...

Fibi er veldig søt der hun står mellom plantene i hagen. :o) Fine blomster, det er så fint å se blomsterbilder. Nå har jeg fått lagt deg til i linklista mi. :o)

Karna sa...

Her var det mange fine planter, tror jeg må skaffe meg en slik syrin hortensia, de blomstene står jo i evigheter...Kjekt med litt selskap i hagen..he,he...

Mollys Hus sa...

Vilken söt liten vovsing du har :) och trädgården ser jätte mysig ut.

Julie sa...

Nydelig hage du har. Fibi er jo bare skjønn der hun sitter i det grønne : )