7.8.06

Et ønske om hvit trapp og mer lagringsplass

Jeg var inne på bloggen til Karna
i dag og så hvordan hun hadde forvandlet trappen sin i helgen ~ Den ble kjempefin!
Inspirert av henne tenkte jeg at jeg skulle vise hva vi gjorde med trappen vår før sommeren.
I et hus uten lagringsplass....
Slik så trappen ut før vi begynte
ønsket jeg å få bygd inn trappen som på dette reklamebildet
Inpirasjonkilde : reklamebilde for Nor-trapp

I restekroken på Byggmakker fant vi en kassert kjøkkenskaps dør til 150,-! Døra som bare er 125 cm høy passet perfekt under trappa.
Male -male -male
Trappen og veggen har jeg malt i Lady krem
Rekkverket står fortsatt umalt, for jeg klarer ikke bestemme meg for om det skal pusses, beises mørkebrunt og lakkes eller om jeg skal male det svart. Inngangsdøren som er 1 meter fra trappen er nemlig svart. Hmmmm...( eller skal det også bli hvitt?!)
Glassknotten gjorde susen på denne lille døra

11 kommentarer:

kreoline sa...

Kjempesmart og lekkert. Har også tenkt på det samme, men det blir mye arbeid med å tette alle trinnene. Det får være til en annen gang. Malte også trappen før sommerferien, og jeg har sorte rekkverk, flisene vi har lagt på gulvet er gråsorte. Det ble veldig pent med sort, men så har jeg det med sort for tiden.(det er bilde av trappen i bloggen min).

Leah sa...

Det var jo kjempesmart, og ble jo lekkert også! Ps. jeg ville gått for sort rekkverk...

Ingrid sa...

Kjempesmart løsning! Her i huset trengs også mer lagringsplass.. så kanskje det der var en ide..

Kathrine sa...

Det ble jo kjempelekkert!:)Så utrolig lurt å bygge inn trappen!:) Bra jobba!

Hulda sa...

Det ble skikkelig stilig!! Hylla under her var også flott. Likte så godt de boksene, skulle gjerne hatt slike jeg også.

Line sa...

Hulda, de hvite boksene har jeg kjøpt på Ikea. De heter Lyckeby :o)

Karna sa...

Åhhh, det ble kjempefint! Er IKKE praktisk med åpen trapp, bare til å samle rot under. Blir stilig med svart rekkverk! Tror jeg må få min nevø til å bygge inn trappen min, (han går i snekker lære)....

den gode feen sa...

Åh, så nydeleg det vart, og ikkje minst praktisk. Hadde definitivt gått for svart rekkverk eg også :o)

posidriv sa...

Så nydeleg! :D Eg er heilt enig med dei som ville malt rekkverket svart, det er så fint som kontrast til det kvite...

Julie sa...

Utrolig flott å se hvordan trappa ble. Smart løsning med lagringsplass. Får skikkelig inspirasjon når jeg ser slike bilder.

Kristin sa...

Detvar kjempelurt å bygge inn trappa sånn. Skulle ønske det hadde gått under trappa her også, men tror det er for mye sving på den. Men trenger lagringsplass. Ville absolutt malt gelendret i svart jeg også. Tror jeg ville ha brukt maling med en del glans i kanskje?